Yellowstone deel 2

22 juli 2010 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We hadden ons voorgenomen om rustig aan te doen. Dat is gisteren gelukt, maar vandaag hebben we weer tot na zonsondergang in het park doorgebracht. Er is ook zoveel te zien!
Emile is gek op het in het donker in het park naar het hotel terugrijden, Marije iets minder.

Gisteren zijn we rustig opgestaan en pas om een uur of 11 het park ingegaan, wederom na een stevig ontbijt met teveel eieren. Het went.
Onze eerste stop was Fountain Paint Pots. Hotsprings, modderpoelen, de hele mikmak was daar op een klein oppervlak te zien. Het was een mooie plek, het had iets magisch. Marije heeft ongeveer 100 foto's gemaakt van opspetterende modder. In het hotel hebben we zitten kijken of het gelukt was een mooie spetter vast te leggen.

Daarna zijn we doorgereden naar Norris Geyser Basin. Dit is een groot basin met mooie kleuren, kleine actieve geisers en diepblauwe poelen. 's Ochtends was het weer niet optimaal, maar 's middags trok het helemaal open. Met zonlicht is alles nog veel mooier. We hebben uren door het basin geslenterd en Emile heeft vanuit alle hoeken foto's gemaakt.

Ons hotel voor twee nachten is in Gardiner, in het noorden van Yellowstone. Daar hebben we heerlijk gegeten en terwijl we zaten te eten barste het noodweer los. We hadden in de loop van de middag de lucht al zien betrekken. Onweer, regen, harde wind, echt noodweer. Gelukkig zaten we veilig binnen. Tijd genoeg voor een toetje dus. Marije had een gigantische punt chocoladetaart (' triple layer dark chocolate'). Emile tiramisu. Mjam. Vandaag maar veel gewandeld...

Vandaag dus! Aangezien we gisteren niet meer aan Canyon of the Yellowstone toe zijn gekomen, zijn we daar vandaag heen gegaan. De mooiste uitkijkpunten op de drie watervallen in de Canyon zijn te bereiken via korte (maar steile) wandelingen. Daar hebben we er drie van gedaan. De tweede was echt geweldig. We kwamen boven de waterval uit en keken zo de gele canyon in. Het gebulder van de waterval onder je en dan dat uitzicht! Omdat de zon vandaag weer volop scheen was er een mooie regenboog te zien boven de waterval. Daar houden Emile en ik wel van!

Yellowstone staat trouwens prachtig in bloei. Overal zijn wilde bloemen te zien in allerlei kleuren. Prachtig gezicht. Tijdens een van de wandelingen was Marije een veld met bloemen aan het fotograferen toen Emile opeens een hert zag. We bleven rustig staan en er kwamen er steeds meer uit het bos de weide op. Het waren er vier in totaal en ze kwamen steeds dichterbij. Totdat ze zelfs stonden te grazen tussen de bloemen die Marije eerder aan het fotograferen was. Dus nu hebben we zelfs foto's van de bloemen met herten erbij!

Na al dat wandelen rammelden onze magen en hebben we gegeten in Canyon Village. De rest van de avond, tot zonsondergang dus, zijn we naar Lamar Valley gereden. Overal staan daar mensen langs de kant beren te spotten. Marije heeft iets minder geduld dan Emile, aangezien het meestal kleine zwarte stipjes zijn waar je naar zit te kijken. Meestal zijn er wel mensen met een telescoop waardoor je even mag kijken en iets meer ziet. Maar het blijven 'bewegende zwarte stipjes'. Soms twijfelen we ook wel of er echt een beer te zien was. Was het geen bison? Of een steen?
Naast beren hebben we ook een nest met Osprey's gezien, een antilope en een coyote. En natuurlijk heel veel bisons. Nu niet op de weg gelukkig, dat scheelt weer een opstopping.

Voldaan en met veel te veel foto's keerden wij terug naar Gardiner. Het hotel heeft een goede computer dus we denken wel wat foto's te kunnen plaatsen. Morgen vertrekken we naar Helena. Dat is een tussenstop op weg naar Glacier.
Het is heel leuk om te merken dat jullie allemaal meelezen. Bedankt voor alle reacties, dat is erg leuk! Lidewij, als Gerda mee wil lezen kun je haar de link geven dan kan ze ook bij. Mama, we kregen net in de auto een sms-je van je binnen dat al zeker een week oud was. We hebben slecht bereik hier...

Tot de volgende keer!
Groetjes uit Gardiner, Montana

1. Emile en Marije:
    23 juli 2010
    Update: hoe nieuw de computers ook zijn, foto's uploaden lukt niet. Die houden jullie dus tegoed!
  2. Ilse en co:
    23 juli 2010
    He
    Ook wij kunnen eindelijk meegenieten van jullie reisblog. Eerst waren we zelf nog op vakantie en daarna hadden we een week geen internet (hoe irritant is dat zeg). Maar nu dus de schade ingehaald. Heerlijk om te lezen en te zien hoe jullie genieten. Marije, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat Nederland je een dag later niet een pracht cadeau heeft gegeven. Robin is er nog steeds niet overheen ...
    We kijken uit naar jullie volgend bericht.
    Liefs Ilse en co