Holne Chase en Dartmoor in de regen

12 juni 2012 - Ashburton, Verenigd Koninkrijk

We wisten dat we een risico namen met een vakantie naar Engeland. Het weer zou tegen kunnen zitten. Drie jaar geleden in Schotland hadden we geluk, nu hebben we veel regen. De De weersverwachting is zeer eentonig en zelfs de mensen hier beginnen het goed zat te worden. Maar ja, wij zijn vakantie en we laten ons niet wegspoelen!

Dus zodra het even droog is en Suzanne is wakker dan gaan we erop uit. Zondag werd het echt maar niet droog dus maar een binnenactiviteit bedacht: een tearoom die bekend staat om zijn romigste cream voor bij de scones. Inderdaad: zo romig heb je de room nog nooit gegeten! Erg lekker! De tearoom lag bij een tuin en kassen met planten, dus die heeft Suzanne uitgebreid bekeken. Ze zegt nu af en toe 'kijk' en wijst dan. Dat betekent dat ze het wil aanraken. Ze vindt Rodondrendrons heel mooi. Wie niet?

We verbijven hier in een groot huisje dat niet heel gezellig is ingericht. Zondag hebben we de hele dag de verwarming hoog gezet om het een beetje behaaglijk te krijgen. Vooral de vloer is erg koud en daarom wil Suzanne de hele tijd op de bank zitten/kruipen/staan/hangen/etc. Of in de (zeer brede) vensterbank tegen het raam gedrukt naar buiten kijken. De omgeving hier is prachtig. Smalle weggetjes tussen begroeide muurtjes van een tot twee meter hoog. Soms zo smal en de muurtjes zo hoog dat je er claustrofobisch van wordt. En die smalle weggetjes zijn vaak gewoon twee-richtingsweggetjes. Kromme tenen af en toe!

Gisterochtend was het droog en hebben vanuit de cottage een wandeling gemaakt langs de rivier de Dart. Met al die regen stroomt die lekker door dus dat was mooi. 's Middags leek het weer droog te worden en zijn we naar Torquay gereden. De Engelse Riviera, wordt het hier genoemd. Er staan inderdaad palmbomen, maar in de regen ziet dat er toch niet zo zomers uit... Want regenen deed het verder de hele dag... Het kasteel waar we eigenlijk naar toe wilden bleek dicht te zijn. Omdat we toch iets wilden doen nu we helemaal in Torquay waren zijn we naar een sealife-zoo geweest 'Living coasts'. Suzanne vond de pinquins prachtig en de vissen ook. Daarna ergens in een pub fish and chips gegeten. Om 17:00 uur begon de wedstrijd Engeland - Frankrijk. We dachten dat dat wel zou leven hier en dat het dan lekker rustig zou zijn op de weg terug. Helemaal niet dus. De meesten Engelsen zeggen dat ze niets om voetbal geven. De vlaggetjes die hier nog overal hangen zijn Britse vlaggen en die hangen nog van de Queens Jubilee vorige week. Daar was wel iedereen mee bezig toen.

Vanmorgen was de lucht blauw en het regende niet, dus we zijn naar Dartmoor National Park gereden. Dat is hier vanaf het huisje heel dichtbij en is erg erg mooi! We hebben een prachtige wandeling gemaakt vanaf Two Bridges. Tussen de schapen en wilde paarden (Dartmoor Pony's) door. Zeker de paarden zijn heel bijzonder om te zien. Aan het einde van de wandeling lekker nat geregend, maar dat was ook de verwachting. Suzanne heeft de helft van de wandeling geslapen en de andere helft luid gegild van plezier en met haar handje onder de regencap vandaan was ze lekker de regen aan het voelen.

Nu weer lekker warm in het huisje. We bekijken iedere dag opnieuw hoe het weer is. Het zou leuk zijn als we nog een paar dagen echt lekker weer zouden hebben, dan hebben we al die zomerkleren niet voor niets meegenomen. Maar dat is niet de verwachting. Zolang we maar af en toe wel kunnen wandelen vermaken we ons echter prima. We zien wel!

Emile, Marije en Suzanne

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart en Joke Kummel:
    13 juni 2012
    We duimen voor beter weer bij jullie! Die oude eiken met al dat mos erop zien er wel prachtig uit trouwens.

Groetjes,
    Bart (en Joke en Maarten natuurlijk)