Stonehenge en Old Sarum

4 juni 2012 - Salisbury, Verenigd Koninkrijk

Nog nagenietend van een heerlijke BBQ en met een mooie zonsondergang voor onze neus het volgende reisverhaal.

Gisteren zijn we met Suzanne in de rugdrager lekker gaan wandelen naar Old Sarum. Dit is een oude burcht (1200, daarvoor ook al eeuwen bewoond) die op loopafstand van onze cottage ligt. Heerlijk dus! Tussen de buien door erheen gelopen. Mooi uitzicht op Salisbury de ene kant op en op de heuvels waar ons cottage ligt de andere kant op.
's Avonds nog een avondwandeling gemaakt in de vallei hier. Ook weer vanuit ons huisje. De eigenaren hebben diverse wandelroutes klaarliggen. Met kopietjes van wandelkaart erbij.
Suzanne heeft weer lekker geslapen. En wij komen ook lekker in het vakantieritme.
Emile heeft 's ochtends hardgelopen. Heel mooi hier tussen de heuvels.

Vandaag weer een nieuwe dag. Omdat de weersverwachting niet heel goed is voor de komende week en het vanmorgen droog was zijn we meteen naar Stonehenge gegaan. Dat ligt op ongeveer 15 km afstand van hier, dus niet te missen. Omdat het er nogal druk kan zijn kwam het mooi uit om op een maandagochtend te gaan. En nog was het druk. Je ziet meer mensen dan stenen. Voor 7 pond 50 mag je er een rondje omheen lopen met een audioguide die je alles vertelt wat je al weet... Been there, done that!
Het was verschrikkelijk koud, ongeveer 10 graden. Suzanne kletste niettemin al snotterend lekker luidkeels door in de rugdrager. Toch was het te koud om nog een langere wandeling in de omgeving te maken. En dus gingen we vrij snel weer richting het huisje.
Eerst nog even boodschappen gedaan.
Emile had dus gisteren heerlijk hardgelopen en Marije was zo handig geweest haar hardloopspullen niet mee te nemen op vakantie... Nu waren de schoenen van Marije toch al aan vervanging toe, dus lekker geshopt in Salisbury. Er zat een grote sport-discounter naast de supermarkt. Een hele nieuwe outfit gekocht voor een heel leuk prijsje.
En vanmiddag natuurlijk lekker hardgelopen!

Het weer werd vandaag steeds beter. Aan het eind van de middag brak de zon door en die ging niet meer weg. Dus met zeer schappelijke temperaturen heeft Emile zich uitgeleefd op de BBQ. Die leuke lammetjes die hier overal rondhuppelen smaken prima. (Sorry Joke)
Van de eigenaar van dit huisje hebben we uit de moestuin verse sla en peterselie gekregen. Waarschijnlijk eten we deze week nog wel meer uit deze moestuin. Ook hier is het een rare lente geweest wat betreft temperatuur. Alles is hier ook laat en ook hier is vorstschade. Dat alles ook hier laat is is voor ons wel mooi. Want de blauwe regen aan het huisje bloeit dus nu. En overal bloeien de rodondendrons.

Nu lekker aan een portje en we komen al behoorlijk in de vakantiestemming. ;)
Wat we morgen gaan doen? Geen idee! Eerst maar eens kijken wat het weer wordt. In ieder geval gaan we pannenkoeken bakken (Sorry Joke)

Helaas komen we er net achter dat de foto's van Old Sarum en Stonehenge niet goed gebackupped zijn en dus waarschijnlijk weg :-( Die houden jullie dus nog tegoed, als ze terug in Nederland nog gered kunnen worden van het kaartje.

Tot de volgende keer!
Emile, Marije en Suzanne

1. Anna Vucinec:
    5 juni 2012
    Zo te zien en lezen genieten jullie volop; alleen het feit al dat je zo prachtig buiten kunt eten is voor mij al het summum van echte vakantie!
    En wat vond Suzanne van d'r eerste BBQ? Marije, je hebt haar toch zeker wel een gevulde tomaat voorgeschoteld of heeft zij haar tandjes in die maiskolf vastgebeten?!

Groetjes!
    Anna en Danny
  2. Joke:
    6 juni 2012
    Zo te horen beginnen jullie al aardig te ontspannen! Ik had wel verwacht dat Suzanne lekker zou slapen, mooi dat het ook echt zo goed gaat.
    Ik ben niet jaloers dat ik de BBQ misloop: arme lammetjes ;-) maar ik had wel graag de beroemde pannenkoeken van Emile gegeten. Hier in NL is het koud en het regent maar. Gelukkig hebben jullie wel zon gehad!