Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
177

Over ons

Hier schrijf ik nog iets over mezelf...

Over onze reis

Reis Zuid-West Engeland 2012

Suzanne gaat voor het eerst op reis! Op 1 juni nemen we de boot naar Engeland. En daar hebben we veel zin in! Hopelijk wil Suzanne slapen op de boot. En zo niet dan slaapt ze vast de volgende dag in de auto wel... We zullen zien.
We gaan drie hele weken naar Zuid-West Engeland. De start van onze reis is dus de boot van Hoek-van-Holland naar Harwich. Vanaf daar rijden we naar Stratford-sub-Castle (Wiltshire). Dat ligt iets ten noorden van Salisbury. In de buurt is Stonehenge, dat we natuurlijk gaan bezoeken. We verblijven deze week in Manor Cottage, als het goed is met internet. Als het mooi weer is kunnen we in de tuin zitten. Maar dat weet je natuurlijk nooit in Engeland...
De week daarna rijden we naar Ashburton (Devon), bij Dartmoor National Park. Daar verblijven we in Grooms Cottage op landgoed Holne Chase. Ons cottage is een van de bijgebouwen bij een wit landhuis. De bedoeling in Dartmoor lekker te gaan wandelen. Tenzij het regent, dan gaan we spelletjes doen en en boeken lezen. Hier schijnt wifi te zijn, dus tot hier kunnen we internetten.
De laatste week verblijven we op een afgelegen boerderij in de provincie Somerset. De boerderij ligt in Aisholt, in de buurt van Taunton vlak bij Exmoor National Park. Bij de boerderij zijn ook schapen en dergelijke. Suzanne zal het vast prachtig vinden. Die week wordt Suzanne 1 jaar. Dat vieren we overigens pas echt als we thuis zijn.
Eind van die week nemen we de boot weer terug naar huis. Op zaterdag 23 juni zijn we dan weer thuis.

Reis Nationale parken Noord-West Amerika 2010

Op 12 juli 2010 vertrekken wij naar het Noord-westen van Amerika. Daar waar we in 2007 gestopt zijn pakken we nu de reis op en gaan we verder naar het noorden. We starten in Rocky Mountain National Park. In 2007 reden we daar alleen langs en nu blijven we er drie dagen (vanuit Estes Park). Daarna gaan we via Dinosaur naar de Grand Tetons. Daar verblijven we aan het Jackson Lake in de Signal Mountain Logde. We zijn van plan te gaan 'floaten' op de Snake River en hopen moose te zien.
Vervolgens gaan we naar Yellowstone. Eerst twee dagen vanuit West-Yellostone, dan twee dagen vanuit Gardiner, Noord-Yellowstone. Via een tussenstop trekken we vervolgens verder richting de Canadese grens, naar Glacier National Park. Daar verblijven we eerst in Two Medicine en daarna nog in West-Glacier.
Het volgende park op het programma is Mount Rainier. Daar blijven we drie dagen, zodat we ook tijd hebben om Mount St. Helens te bezoeken. Daarna volgt alweer het laatste park, Olympic. Eerst verblijven we vijf dagen in een klein houten huisje uit 1930 aan Lake Quinault en vervolgens nog kort in een hotel in Port Angeles. Via Seattle vliegen we weer terug naar huis. Gelukkig is dat pas op 8 augustus!!!

Bezochte landen

Wij hebben 15 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Letland, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.