Helena - Tussenstop

23 juli 2010 - Helena, Montana, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

vandaag zijn we op doorreis van Yellowstone naar Glacier. Na nog een laatste keer naar het park gekeken te hebben, begonnen we aan de lange, saaie reis over de Interstate 90 naar Helena. Dat ging via de volgende plaatsen: Amsterdam, Belgrado, Bozeman (voor de fans van Star Trek, Martin), Lima (iets verder weg) en plaatsen met namen als Miner, Pray en Butt. Ok, die laatste was eigenlijk Butte... Een ietwat saaie reis dus, met nog een tussenstop in Belgrado, omdat de auto in ene onderhoud wenste. Dus de dichtstbijzijnde Hertz maar opgezocht en gevraagd of het kwaad kon om door te rijden. Na gerust gesteld te zijn: "Don't worry, that's just Toyota scaring you into a 150 bucks oil change" maar doorgereden.

Helena is de hoofdstad van Montana. Grappig genoeg niet het vijf kilometer lager gelegen Montana City. Dat betekent dat alle mogelijke ketens hier vertegenwoordigd zijn, waarvan de Starbucks voor ons toch wel het belangrijkste is. Een maaltijd (White chocolate mocha) later hebben we ons hotel opgezocht. Dat is verder prima.

Een rustdag dus, alhoewel het niet echt zo voelt. Straks weer lekker het Weather channel kijken. Saai genoeg om mee in slaap te vallen. Alhoewel: tornado's, overstromingen, etc. toch wel indrukwekkend zijn. Gelukkig zitten wij in een rustig gebied.

Morgen gaan we een iets langere rit (en ook over een iets langzamere highway) maken naar St. Mary bij Glacier. Een paar dagen geleden kregen we een fax bij aankomst van het hotel, waarin we gratis en voor niets waren geupgrade naar de St. Mary Logde in plaats van de Jacobsen Cottages, die veel verder van het park lagen. Tot nu toe gaat het prima via SNP en de lokale reisagent.

We hebben zojuist de laatste foto's van Yellowstone online gezet en we gaan proberen nog even een flimpje erbij te zetten (of misschien wel twee). We hopen dat het lukt, want ook de computer hier zit weer helemaal op slot qua mogelijkheden.

Groetjes uit Helena, Montana

Marije en Emile.

1. Vivian:
    24 juli 2010
    Hoi buurtjes,

Leuk om jullie berichten te lezen, voor de arme zieltjes zoals wij die 'lekker'aan het werk zijn met dit mooie weer....haha, we zijn alweer vergeten dat we zelf ook al zijn weg geweest. Een update over Joris: alles gaat prima, hij eet erg goed (ook zijn pilletje gaat erin als koek). Hij loop elke avond een paar rondjes, en hij heeft zelfs al Vivian's hand gelikt. Jansen heeft besloten dat hij ook best wel in Joris z'n huis kan komen spelen, alleen in Joris zelf het daar niet zo mee eens. Met een noodvaart renden ze achter elkaar aan, dus met de beweging zit het goed. Geniet nog lekker daar!

Groetjes Frank en Vivian
  2. marianne:
    24 juli 2010
    Hallo daar zijn we weer, Dat ziet er ook weer prachtig uit! Leuk filmpje van Emile ! Ik heb ook niet meer gesmsd, dacht wel dat ze niet lukten en op deze manier hebben we ook contact, met foto's! We stonden vandaag in de parkeergarage naast net zo'n auto als julie nu hebben, dat vond John erg leuk. Elaine loopt nu achter mijn oude poppenwagen, dat vind ik (feministe) toch erg leuk! Er loopt nu een egel door onze tuin, de olifanten trekken zich er niets van aan. Er was ook een mol. Hier dus ook wild genoeg!
    Geniet lekker verder en tot de volgende keer.
    John en Marianne
  3. Lidewij Hoogewerf-Bakker:
    25 juli 2010
    Zozo mama, vol met wilde dieren bij jullie dus.
    Even een update van de wilde dieren in onze tuin...
    Heel veel dikke vliegen.
    Na een paar dagen ergeren omdat ze ook telkens binnen zitten kwamen we erachter dat Bas na de verjaardag van Elaine etensresten met vlees in de GVT bak heeft gegooid. Dus het krioelt er nu van de maden en vieze vliegen. We hebben de bak nu bij de buren voor gezet. Ze zijn toch op vakantie, hahaha.
    Verder zeemeeuwen en kraaien. Mooi he, hahaha. Oja, en twee lieve katten natuurlijk.
    Groetjes ons.