Vernal en Dinosaur National Monument

16 juli 2010 - Vernal, Utah, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

6% luchtvochtigheid is erg weinig, dat merkten we wel aan onze lippen en Emile aan zijn lenzen. even opgezocht op Wikipedia: in Nederland is het nog nooit zo laag geweest. Maar goed, we waren dan ook in de woestijn. Een plaats waar niks te beleven is in een straal van tweehonderd kilometer, een plaats waar je hoopt dat je auto het blijft doen. Wat deden we er dan? We waren op doorreis vanuit Rocky Mountain National Park naar Grand Teton National park. Maar dat is een goede 650 mile, dus een tussenstop was wel aan te raden. Dat deden we in Vernal, vlakbij Dinosaur National Monument. Een wereldberoemde vindplaats van dinosaurierbotten. Er is zelfs een complete rotswand waarin honderden botten te zien zijn. Helaas staat het gebouw dat er omheen is gebouwd op instorten en dus moesten wij het doen met een verveelde vrijwilligster die een monotoon verhaal afdraaide en ons drie botjes en een paar schelpen liet zien. We konden het gebouw op minder dan honderd meter zien.....snik!

Gisteren passeerden we het park al en maakten we een stop bij het informatiecentrum. Vol trots overhandigde de ranger daar ons een Nederlandstalige brochure. Er stond een disclaimer in dat hij met een online vertaalprogramma was vertaald. Zelfs de vertaling van de disclaimer klopte niet. Van de dertien pagina's was niet 1 zin correct. Het ging over oprichtingskosten van binnenhavens, en de fossielen schijnen een telefoonnummer te hebben, want je kon "contact met ze opnemen". Handig om vooraf even te bellen of ze wel thuis zijn! Nou ja, die folder laten we nog wel eens zien als we weer terug zijn. Wij lagen een half uur rollend van het lachen op ons hotelbed.

Morgen reizen we via Flaming Gorge door naar Grand Teton. Weer een lange rit, maar wel een mooie, naar het schijnt. We kijken enorm uit naar de Tetons en Yellowstone!

Groetjes uit Vernal, Utah!

Marije en Emile.

1. marianne:
    18 juli 2010
    Dit fossiel heeft wel een mobiel nummer en vind deze reisblog erg leuk, Kijk dag en nacht of er iets bijkomt. Pas maar op met die droge lucht ben je zelf ook snel een fossiel!Heb op de sites van de hotels allerlei filmpjes bekeken,leuk hoor! groeten van John en Marianne!
  2. Vivian:
    18 juli 2010
    Hahaha, lijkt wel het nieuwe Roswell, contact met fossielen leggen. Misschien een idee om het toerisme verder aan te wakkeren? Met Joris is alles ok, hij eet keurig zijn voer-met-pil, en maakt een klein ommetje als we zijn voer en water verversen. Kattenbak is ook al verschoond, dus hij heeft niets te klagen. Af en toe praten we gezellig tegen hem, zodat hij niet helemaal 'Remi'is. Veel plezier nog!

Groeten Frank en Vivian
  3. Emile en Marije:
    18 juli 2010
    Ah wat fijn om te horen dat met Joris alles goed gaat! Dank jullie wel!