Rocky Mountain National Park

15 juli 2010 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Hallo allemaal,
Sinds gisteren zijn wij in Rocky Mountain National Park, het hoogst liggende park van de VS. Aangezien we nog maar kort geleden op zeeniveau in Nederland waren, hebben we een beetje last van hoogteziekte. We zitten hier op ruim 3 km hoogte en gaan morgen naar een deel van het park dat op 4 km hoogte ligt. Hoofdpijn, tintelende vingers en snel buiten adem. Maar het is hier verschikkelijk mooi! Dat maakt alles goed! Veel water drinken schijnt ook te helpen, dus dat doen we maar. Hebben we trouwens ook behoefte aan, want de luchtvochtigheid is hier 35%.
Gisteren hebben we (kort) gewandeld in het Arapaho National Forest, bij bergmeertjes met uitzicht op de pieken van de Rockies.

Vandaag zijn we naar Bear Lake geweest, vanwaar we gelopen hebben naar Nymph Lake, Dream Lake en ten slotte Emerald Lake. Prachtige wandeling, het laatste meertje lag op de hoogte van eeuwige sneeuw. Emile had de loodzware cameratas niet meegenomen tijdens de wandeling vanwege het gewicht. Marije dacht dat ze haar compactcameraatje niet bij zich had... Dus helaas alleen foto's met de Iphone... Niet al te beste kwaliteit.

Vanwege de jetlag zijn we 's ochtends vroeg wakker. Daar maken we dan maar gebruik van om voor de meute uit het park te bezoeken. Zo hebben we vanmorgen om 7:00 uur een vogelexcursie gedaan. Onder leiding van een 'park volunteer' hebben we een rondwandeling gemaakt bij Beaver Meadows en onder andere spechten ('flickers' en 'sapsuckers', die Amerikanen hebben echt geen idee van de Nederlandse associaties die wij bij deze namen hebben) , fly-catchers, bluebirds, wrens (winterkoninkjes), ravens en nog een aantal niet te onthouden namen. Erg leuk!

Het was trouwens maar goed ook dat we de ochtend voluit benut hadden om te wandelen, want vanaf een uur of twee ging het behoorlijk regenen. En dan stroomt het hier meteen door de straten. De komende dagen is de verwachting weer de hele dag zon, zon en zon.

Morgen gaan we over de Old Fall River Road (een gravelweg) naar Alpien gebied op 12.183 ft. Langzaam wandelen dus. We zullen morgen proberen nog wat foto's te plaatsen. We hebben vandaag o.a. mooie foto's van een coyote gemaakt. Straks lekker bekijken welke de mooiste is geworden en dan slapen!

Tot het volgende bericht uit Estes Park (zo heet het toeristische oord hier), Colorado.
Emile en Marije

1. marianne:
    15 juli 2010
    Wat doen julie veel, wel lekker dat je dan door de regen even rust krijgt! Hier af en toe echt noodweer, elec.masten en bomen omgewaait in gelderland. Zelfs een dode en gewonden door weggewaaide caravans, windhoos.Verder nog steeds echt zomer. Tot volgend bericht, marianne
  2. Joke en Bart:
    16 juli 2010
    Oké, hier komen nog wat tips tegen de hoogteziekte:
    - geen koffie of alcohol drinken zolang je nog last hebt
    - veel water drinken inderdaad, maar het is beter om vaak te drinken ipv veel tegelijk, bijvoorbeeld steeds twee slokjes
    - paracetamol helpt tegen evt. hoofdpijn
    - camillethee (of max. 1 glas coca cola) helpt tegen evt. misselijkheid (coca thee hebben ze daar vast niet ;-)

Jullie verhaal klinkt idyllisch! We zijn benieuwd naar jullie foto's!

Groetjes,
    Joke en Bart

p.s. we hebben een reactie van Marianne op onze reislog! Erg leuk!
  3. eline:
    16 juli 2010
    Wat stoer om in de parken te zijn. Mijn moeder heeft daar ook nog eens rondgewandeld als peutertje (of was het in een van de andere parken...?). Ik vind jullie nieuwe foto wel heel lief!

geniet van jullie vakantie en mooi Amerika
    Eline
  4. Veerle:
    Hoi Emiel & Marije,

Goed om te horen dat de reis naar wens gaat.

Gister bij Joris wezen kijken, hij wil alleen niet geknuffeld worden. Hij ziet er wel goed uit.

Veel plezier!

Gr.,
    Veerle.
  5. Veerle:
    16 juli 2010
    Ahumm... Emile bedoel ik (dus niet Emiel), slip of the finger...