Boot en reis naar Manor Cottage

2 juni 2012 - Salisbury, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we van Harwich naar Stratford sub Castle gereden (300 km). Suzanne heeft zich tijdens de overtocht voorbeeldig gedragen en de hele nacht doorgeslapen :o). Het enige nadeel was dat wij ook vroeg moesten gaan slapen en dus niets van de overtocht hebben gezien. Wel hadden we voor het eerst een deluxe buitenhut, die een paar tientjes meer kost dan een standaard binnenhut. Ons advies: doen! Een veel betere badkamer een echt goede douche, goede bedden, een waterkoker etc. En dus ruimte zat voor een kinderbedje (dat keurig klaarstond) en drie volwassenen.

Om half zes werden we door de intercom 'vrolijk' gewekt met "Don't wory be happy", iets te hard, Suzanne schrok wakker. Flink aanpoten om op tijd bij de auto te zijn en voor het eerst waren we iets te laat. Dus onze rij was ff minder blij met ons. Suzanne op de achterbank gegooid, koffers erachteraan en rijden maar! KEEP LEFT!!! Eigenlijk ging dat vanaf de eerste meters heel erg goed.

Het verkeer viel enorm mee en met een slakkengang tuften we naar Salisbury, een stukje toeristische route meenemend. Toch waren we met de lunch al bij het huisje, dus de lokale pub maar opgezocht. De zon brak goed door en we hebben heerlijk gelunched in de grote tuin van de pub en daarna uitgebreid thee gedronken, wat hier in Engeland uitstekend kan en bijna niks kost (2 Pond voor een enorme pot thee voor 2 personen). De rest is minder goedkoop.

Boodschappen gedaan en als je dan de auto weer instapt, dan moet je wel even opletten op links rijden. Maar na 50 meter en "LINKS!!" is het weer heel gewoon. Keren op een smal weggetje, dat is gek. Dan moet je echt even denken. Waar komt het verkeer vandaan en hoe ga ik zo verder...

Het huisje is boven alle verwachtingen mooi. Schoon, super compleet (foodprocessor, BBQ, prima bestek en pannenset, WiFi en internet met een draadje en alles ligt klaar zoals je het gaat gebruiken. En brandschoon. Heel mooi gelegen in de weilanden, met uitzicht op heuvels met schapen, een kalkoen die je hoort en morgen komt de boer langs met z'n koeien (schijnt). Suzanne genoot van alles en ging ook 's avonds in haar onbekende bedje slapen alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Kortom een fantastische start van de vakantie (op het weerbericht na dan)!